Zasady nazywania kursów w Classroom i sposoby na modyfikację nazw.

Tabela z informacjami o wybranych zajęciach

Przykładowy podgląd wybranych zajęć w systemie USOSweb

Tworzenie zajęć

Przed rozpoczęciem procesu dydaktycznego w Google Classroom, należy utworzyć zajęcia. Wszystkie wykłady, ćwiczenia, laboratoria i seminaria dla każdej grupy powinny zostać wprowadzone jako osobne zajęcia i nazwane według szablonu:


Modyfikacja nazw

Aby skorygować istniejące nazwy do wzoru powyżej, należy kliknąć w Ustawienia (koło zębate po prawej stronie) oraz dokonać odpowiednich modyfikacji:

Ramka z nazwą zajęć oraz dostępne opcje w menu clasroom

Opcja edycji danych w utworzonych zajęciach w google classroom


Niezbędne jest dodanie w każdych zajęciach, jako pierwszego zadania – wstępu/wprowadzenia dla studentów, czyli wytycznych zawierających informacje, w jaki sposób będzie przebiegało nauczanie,
w tym:

Informacje te można dodać np. w formie opisu, pliku PDF lub innego dokumentu.

Ramka z nazwą zajęć oraz czerwona strzałka wskazująca menu Osoby

Zapraszanie uczestników do zajęć

Zapraszanie nauczycieli do zajęć w classroom

Zapraszanie nauczycieli do zajęć w classroom

Ostatnim krokiem jest zaproszenie studentów do udziału w zajęciach. (Eksport grup zajęciowych z portalu usług informatycznych)

Zapraszanie studentów do zajęć w classroom

Zapraszanie studentów do zajęć w classroom

Dla poprawnego działania konieczne jest wpisanie całego adresu mailowego i wybranie go z listy.