Dotychczasową metodą zbierania zadań było utworzenie nowego projektu gdzie studenci mieli możliwość przesyłania dowolnych plików lub oddania kopii utworzonego pliku przez nauczyciela.
W związku z pojawiającymi się problemami dotyczącymi określania właściciela oddanych plików, opisany został inny sposób zbierania i archiwizowania prac studentów.
Tworząc nowy projekt (zadanie), należy utworzyć nowy plik Formularza.
Tworzenie nowego zadania – formularz
Kolejnym krokiem jest edycja utworzonego formularza. Zamiast standardowego pytania, należy wybrać „Prześlij plik„. Pojawi się komunikat z informacją o zezwoleniu przesyłania plików na dysk nauczyciela.
Edycja pytania w formularzu
Komunikat informujący o przesyłanych plikach na dysk nauczyciela
Po wybraniu przycisku Dalej, należy ustawić odpowiednie opcje:
Zezwalaj na przesyłanie tylko określonych typów plików – jeśli opcja jest wyłączona, każdy format plików jest dozwolony. Po włączeniu opcji, pojawią się opcje formatów do wybrania,
Maksymalna liczba plików – domyślnie ustawione jest 1 co oznacza, że każdy student będzie mógł przesłać tylko jeden plik,
Maksymalny rozmiar pliku – opcja stanowiąca maksymalny rozmiar jednego pliku wysłanego przez jednego studenta,
Ustawienia opcji przesyłanych plików
Do tego formularza można przesłać maksymalnie 1 GB plików – po wybraniu opcji Zmień, można ustawić maksymalny rozmiar wszystkich przesłanych plików przez wszystkich studentów,
Wybór wymaganych formatów
Resztę opcji należy ustawić tak jak dla zwykłego formularza – zbieranie adresów mailowych, ograniczenie do jednej odpowiedzi itd.
Nowy projekt dla studentów w classroom
Przesyłanie pliku przez studenta dzięki formularzowi
Folder z osadzonymi plikami studentów
Właścicielem wszystkich plików jest nauczyciel.
Ocenę należy wystawić tak jak dotychczas – ustawić odpowiednie punkty w tabeli ocen w zajęciach w classroom i wybrać przycisk Zwróć.
Różnica pomiędzy metodami wystawiania ocen za zadania, a „przez formularz” jest taka, że po wybraniu przycisku Zwróć, nauczyciel zwraca jedynie ocenę, ale nie zadanie (plik).