Korzystając z aplikacji Meet przez Classroom, głównym gospodarzem każdego spotkania jest twórca linku do spotkania. Wszystkie prawa głównego gospodarza, czyli twórcy linku, są dziedziczone przez innego nauczyciela z classroom, który rozpoczął spotkanie. Mimo, że nauczyciel ma na swoim koncie przypisaną licencję rozszerzoną, nie będzie mógł z niej skorzystać w przypadku gdy gospodarzem głównym, czyli twórcą linku do meet w classroom, jest osoba bez licencji.
Wybór opcji Czynności w google meet
Podczas tworzenia podgrup, liczba uczestników w meet jest zgodna z ilością osób w classroom czyli wszyscy nauczyciele + uczniowie. Poniżej na rysunkach przedstawiono ilość nauczycieli oraz uczniów – razem 11 osób.
Lista nauczycieli oraz uczniów w google classroom
Jeżeli gospodarzem spotkania jest gospodarz główny, podczas tworzenia podgrup będzie on mógł zobaczyć wszystkie osoby, które należą do classroom. W momencie gdy dany uczestnik nie wszedł do spotkania, jego pole z nazwiskiem będzie wyszarzone (nieaktywny).
Lista uczestników meet podczas tworzenia podgrup przez gospodarza głównego
Każdą podgrupę można mimo wszystko utworzyć, a uczestnicy zostaną przypisani. Wśród uczestników znajdują się również inni nauczyciele, dlatego podczas tworzenia podgrupy, należy ich ręcznie usunąć wybierając przycisk X z prawej strony nazwiska nauczyciela. Uczestnicy, którzy dołączyli do meet, przestaną być wyszarzeni (nieaktywni).
Tworzenie podgrup w google meet
Utworzone podgrupy w google meet z uczestnikami aktywnymi oraz nieaktywnymi
Jak pokazano na rysunku powyżej, zostały utworzone podgrupy zarówno z uczestnikami aktywnymi, którzy dołączyli do meet, jak i nieaktywnymi (którzy jeszcze nie dołączyli do spotkania). Uczestnik Test Moodle nie zaakceptował dołączenia do podgrupy, znajduje się tylko w rozmowie głównej, tak jak gospodarz główny spotkania. Uczestnik Test Moodle3 dołączył do podgrupy 1, przez co nie bierze udziału w rozmowie głównej.
W momencie, gdy uczestnik dołączy do meet, pojawi się okienko z informacją o pracy w podgrupach.
Dołączenie do meet
Po wybraniu przycisku Dołącz, uczestnik otrzyma informację o dołączeniu do podgrupy. Jeżeli tego nie zrobi (wybierze przycisk Anuluj), pozostanie w rozmowie głównej jednak w dalszym ciągu będzie mógł dołączyć do jego podgrupy. Informacja o zaproszeniu do podgrupy będzie znajdować się na górze strony, pod paskiem adresu. Gospodarz nie musi wysyłać zaproszenia ponownie. Jeżeli uczestnik nie został automatycznie dopisany do podgrupy, nauczyciel musi ponownie edytować pokoje i przeciągnąć uczestnika do podgrupy, a wszystkie czynności zapisać.
Dołączenie do podgrupy
Informacja o dołączeniu do podgrupy
Gospodarz, który nie jest twórcą linku do meet, nie może zobaczyć uczestników podczas tworzenia podgrup w meet. Każdy z uczestników będzie zapisany jako Uczestnik nr… . Na rysunku poniżej pokazana została lista wszystkich uczestników. Lista zgodna jest z ilością osób z classroom (nauczyciele + uczniowie) czyli 11 osób.
Lista ukrytych uczestników w google meet
Każdy uczestnik, który dołączy do meet, zostanie zastąpiony swoim profilem. Jak pokazano na rysunku poniżej, Uczestnik 1 został podmieniony na Test Moodle.
Gospodarz spotkania w dalszym ciągu ma możliwość utworzenia podgrup z nieaktywnymi i nieprzypisanymi uczestnikami. W momencie gdy uczestnik wejdzie do spotkania meet, również otrzyma informację o pracy w podgrupach oraz informację o zaproszeniu do podgrupy.
Utworzone podgrupy z nieaktywnymi uczestnikami w google meet
Po dołączeniu uczestnika do meet i akceptacji zaproszenia do podgrupy, lista uczestników w podgrupie zostanie automatycznie zaktualizowana. Jak pokazano na rysunku poniżej, fioletowy Test Moodle wskoczył na pole Uczestnik 1, jednak brązowy Test Moodle, znajdujący się w rozmowie głównej, nie zaakceptował zaproszenia do podgrupy, ale informacja o zaproszeniu będzie dostępna na górze strony pod paskiem adresu.
Utworzone podgrupy z uczestnikami w google meet
Jak zostało opisane powyżej, wśród uczestników znajdują się również inni nauczyciele, którzy są zapisani w danym classroomie. Jeżeli dołączą do spotkania, również otrzymają informację o zaproszeniu do podgrupy. Jeżeli gospodarz nie chce aby inny nauczyciel brał udział w pracy w podgrupach, podczas ich tworzenia należy usunąć go z podgrupy wybierając przycisk X z prawej strony nazwiska.
Uczestników nieaktywnych można usunąć i utworzyć podgrupy dopiero po ich dołączeniu do meet. Pozwoli to mieć kontrolę nad obecnymi uczestnikami w spotkaniu. Aby to zrobić, podczas tworzenia podgrup należy wybrać przycisk Wyczyść, znajdujący się na górze okienka z czynnościami. Pokaże się mała informacja na dole strony o ukryciu uczestników nieaktywnych.
Dostępne opcje podczas tworzenia podgrup
Informacja o ukryciu uczestników nieaktywnych
Spowoduje to zarówno wyczyszczenie podgrup oraz usunięciu uczestników nieaktywnych. W ten sposób, każdy uczestnik, który dołączy do spotkania, nie zostanie przypisany do podgrupy i „nie wskoczy” pod nieaktywnego uczestnika. Dopiero po jego dołączeniu, gospodarz może dopisać go ręcznie do podgrupy, edytując ją i zapisując wszystkie wykonane czynności.
Tworzenie podgrup z aktywnymi uczestnikami
Podczas edycji podgrup, w których są już uczestnicy, możemy przenieść uczestnika do innej podgrupy. Po przeniesieniu, obok jego imienia pojawi się czerwona kropka, która informuje, że uczestnik został przeniesiony, ale jeszcze nie zaakceptował zmiany.
Utworzone podgrupy z przeniesionym uczestnikiem
Uczestnik, który został przeniesiony do innej podgrupy, musi zaakceptować to zaproszenie.
Okno z koniecznością akceptacji przeniesienia do innej podgrupy