Aby korzystać z możliwości tworzenia podgrup w aplikacji Google Meet, należy posiadać włączoną licencję rozszerzoną – Google Workspace for Education: Teaching and Learning Upgrade. Licencję tą można włączyć kontaktując się z Biurem Wsparcia Informatycznego (CNTI pok.4/15, tel: 32 257 7650).
Aby móc podzielić uczestników spotkania na grupy, należy wybrać ikonę Czynności dostępną w dolnym prawym rogu. Jedną z dostępnych opcji jest Podgrupy.
Wybór opcji Podgrupy
Po wybraniu w/w opcji, pojawi się możliwość konfiguracji pokoi.
Konfigurowanie pokoi podczas spotkania meet
Po wybraniu przycisku konfiguracji, automatycznie zostaną utworzone dwie grupy z przypisanymi do nich uczestnikami. Ilość pokoi można zmieniać przez co automatycznie zmieni się ilość uczestników w innych pokojach. Aby móc indywidualnie dodać uczestnika do wybranego pokoju, należy wybrać ikonę Wyczyść lub ikonę X przy nazwisku uczestnika, a następnie przytrzymując lewy przycisk myszy na nazwisku, przeciągnąć go do wybranego pokoju.
Menu konfiguracyjne pokoi w aplikacji Meet
Zakończenie sesji w podgrupach po upłynięciu ustawionego czasu
Każdy z uczestników spotkania, który zostanie dodany do pokoju, będzie musiał zaakceptować przydzielenie do grupy. Jeżeli opcja Minutnika została włączona, każdy uczestnik będzie widział informację o upływającym czasie (żółty pasek na górze ekranu po lewej stronie). Uczestnicy w pokojach mogą komunikować się między sobą, jednakże nie biorą udziału w spotkaniu głównym – dotyczy również korzystania z czatu.
Informacja o czasie zakończenia pracy w grupach
Po zakończonym czasie, wszyscy uczestnicy wrócą automatycznie do pokoju głównego.