Jak ustawić automatyczną odpowiedź (autoresponder/vacation)?
Wymagany tylko JEDEN AKTYWNY autoresponder!
Roundcube
Logujemy się na swoje konto, a następnie wybieramy z menu Ustawienia zakładkę Filtry, wybieramy aktywny Zbiór filtrów (jeżeli nie ma takiego, to klikamy znak +(plus), wpisujemy dowolną nazwę i klikamy Zapisz).
Wybór opcji Ustawienia w menu systemu pocztowego Roundcube
Menu ustawienia z zaznaczoną opcją „Filtry” w systemie pocztowym Roundcube
Przycisk plus oznaczający dodanie nowego filtra w systemie pocztowym Roundcube
Klikamy znak “+” w kolumnie “Filtry”,
podajemy nazwę filtra “Autoresponder”, zaznaczamy “spełniających dowolne z poniższych kryteriow”,
wybieramy Od/istnieje,
następnie dodajemy kryterium X-Spam-Flag – jest równe i wpisujemy “NO”,
dodajemy kolejne kryterium Od – zawiera i wpisujemy ue.katowice.pl,
wybieramy “Odpowiedz wiadomością treści” i uzupełniamy pola,
następnie podajemy swój adres lub adresy e-mail (lub wybieramy “Wypełnij wszystkimi moimi adresami”. Adresy z utworzonych Tożsamości wypełnią się automatycznie),
w polu “Częstotliwość …” wpisujemy 1,
odznaczamy opcję “filtr wyłączony”,
Potwierdzamy klikając “Zapisz”.
Takie ustawienie autorespondera będzie wysyłało odpowiedź tylko na wiadomości, które nie będą zaklasyfikowane jako SPAM.
Włączenie filtra oraz jego zapis
Aby wyłączyć automatyczną odpowiedź należy ponownie wybrać z menu „Filtry” aktywny zbiór filtrów, następnie klikamy na filtr z autoresponderem i zaznaczamy „Filtr wyłączony”. Potwierdzamy klikając „Zapisz”.
Filtr umożliwia zaawansowane przesyłanie automatycznych odpowiedzi w zależności od określenia różnych warunków.
(Kliknij w obrazek by powiększyć)