Egzaminy na platformie Moodle – dla studentów

Aby zneutralizować liczbę błędów, które mogą pojawić się podczas podejścia do egzaminu z wykorzystaniem przeglądarki SEB, utworzony został egzamin testowy w kategorii Szkolenia/EGZAMIN – TEST DLA WSZYSTKICH – DZIAŁ IT.

Jest on dostępny dla każdego w celu sprawdzenia poprawności działa przeglądarki.

Uwaga! Przeglądarki nie należy otwierać z pozycji systemu, a dostęp do przeglądarki jest możliwy tylko podczas podejścia do testu. Student nie musi niczego konfigurować.

1. UWAGA! NIE TRZEBA ŚCIĄGAĆ PLIKU KONFIGURACYJNEGO!!!

2. PLIKU KONFIGURACYJNEGO NIE MOŻNA ŚCIĄGNĄĆ BĘDĄC JUŻ W PRZEGLĄDARCE SEB!!!

3. NALEŻY ZAPOZNAĆ SIĘ Z WYSTĘPUJĄCYMI PROBLEMAMI ORAZ Z INSTRUKCJĄ PRACY PRZEGLĄDARKI NA WINDOWS 7!!!


Problemy z SEB – zapoznaj się zanim przystąpisz do egzaminu!


Jak rozwiązać test przez przeglądarkę SEB?

  1. Student loguje się do platformy moodle, korzystając z wybranej przez siebie przeglądarki.
  2. Włącza test umieszczony w kursie, a następnie wybiera jedną z podanych opcji:
    • Pobierz przeglądarkę SEB – umożliwia włączenie strony z dostępnym plikiem instalacyjnym do pobrania
    • Włącz przeglądarkę SEB – jeśli jest zainstalowana najnowsza wersja, przeglądarka zostanie automatycznie włączona
    • Pobierz konfigurację – po pobraniu pliku „config.seb”, należy go włączyć by otworzyć przeglądarkę SEB
  3. Student ponownie loguje się do platformy moodle, tym razem w bezpiecznej przegladarce, wybierając przycisk „Zaloguj z Google|uekat.pl”, a następnie wpisując dane logowania do poczty uczelnianej w domenie edu.uekat.pl
  4. Po zalogowaniu zostanie przeniesiony na stronę z przyciskiem „Spróbuj teraz rozwiązać ten test” – strona ta nie zawiera żadnych odnośników poza przyciskiem do rozpoczęcia testu.

Kliknij w obrazek by powiększyć

Dostępne opcje do wyboru po włączeniu testu przez studenta

Dostępne opcje do wyboru po włączeniu testu przez studenta


Kliknij w obrazek by powiekszyć
Spróbuj teraz rozwiązać ten test

Przycisk „Spróbuj teraz rozwiązać ten test” w przeglądarce SEB

UWAGA! Włączenie bezpiecznej przeglądarki nie uniemożliwia korzystanie z przeglądarki, na której SEB została włączona np. w przypadku spotkania MEET.
Wszystkie inne opcje, które uniemożliwiały przełączanie się między oknami bądź korzystanie z maszyny wirtualnej, zostały zachowane.

Po wybraniu przycisku „Włącz przeglądarkę SEB”, pierwotna przeglądarka „zapyta” o dostęp (jeśli przeglądarka się nie włączy, należy zaktualizowac ją do najnowszej wersji):
Mozilla Firefox

Monit o zaakceptowanie włączenia przeglądarki SEB na przeglądarce Mozilla Firefox

Monit o zaakceptowanie włączenia przeglądarki SEB na przeglądarce Mozilla Firefox


Microsoft Edge
Monit o zaakceptowanie włączenia przeglądarki SEB na przeglądarce Microsoft Edge

Monit o zaakceptowanie włączenia przeglądarki SEB na przeglądarce Microsoft Edge


Google Chrome
Monit o zaakceptowanie włączenia przeglądarki SEB na przeglądarce Google Chrome

Monit o zaakceptowanie włączenia przeglądarki SEB na przeglądarce Google Chrome


Safari
Informacja w przeglądarce Safari w systemie macOS o nieobsługiwaniu przeglądarki SEB

Informacja w przeglądarce Safari w systemie macOS o nieobsługiwaniu przeglądarki SEB


Włączając przeglądarkę SEB przez przeglądarkę Safari w systemie macOS, pojawia się komunikat o braku możliwości przekierowania. Jeśli przeglądarka SEB została poprawnie zainstalowana w systemie macOS, po odświeżeniu strony, pojawi sie komunikat jak na obrazku poniżej:
Monit o zezwolenie włączenia bezpiecznej przeglądarki SEB w przeglądarce Safari

Monit o zezwolenie włączenia bezpiecznej przeglądarki SEB w przeglądarce Safari


Należy wybrać opcję Pozwól by włączyć przeglądarkę SEB.