Google jako podmiot odpowiedzialny
W związku z pojawiającymi się zgłoszeniami o problemach z jakością połączeń podczas spotkań w aplikacji Meet (przerywanie połączenia, zawieszanie się komputera, przeglądarki oraz innych usług Google) pragniemy poinformować, że podmiotem odpowiedzialnym za realizację usługi jest firma Google.
Wszelkie pakiety danych przesyłane są od użytkownika do serwerów Google i z powrotem. W przypadku pracy/nauczania zdalnego Centrum Informatyczne nie może zlokalizować przyczyn występowania problemów, ponieważ cała komunikacja odbywa się bez pośrednictwa urządzeń oraz usług uczelni. Nie ma również wpływu na jakość usług świadczonych przez podmioty trzecie, jakim są m.in dostawcy internetu dla użytkowników domowych.
UWAGA! Centrum Informatyczne nie ma dostępu do żadnych danych przesyłanych między studentem, a nauczycielem!
Prowadzenie zajęć w semestrze zimowym 2022/2023
UWAGA! Aby brać czynny udział w zajęciach zdalnych, należy posiadać konto mailowe w domenie edu.uekat.pl! Konta zakładane są automatycznie po aktywacji konta w Wirtualnej Uczelni!
Dostęp do zajęć w Classroom ma tylko i wyłącznie twórca zajęć!!! Centrum Informatyczne nie dostępu do ŻADNYCH zajęć w Classroom!
-
- Korzystanie z Google Meet w aplikacji Classroom
- Pobieranie listy studentów i zapraszanie ich do zajęć w Classroom
- Aktualizacja linków do spotkań Meet w Classroom.
- Limity obowiązujące w Google Classroom
- Zasady nazywania kursów w Classroom i sposoby na modyfikację nazw.
- Tworzenie projektów w Google Classroom z możliwością zatrzymania kopii prac.
W celu kontaktu z Centrum Informatycznych w sprawach:
-
- utraty hasła do poczty uczelnianej
- problemów z zalogowaniem się do poczty
- problemów z zalogowaniem się do platformy moodle
- problemów z zalogowaniem się do zasobów bibliotecznych
prosimy o kontakt mailowy pod adresem adm.konta@uekat.pl. Prosimy również o dokładne zapoznanie się z dostępnymi instrukcjami w poszczególnych działach.
EDMS
Google Workspace
-
- Zakładanie konta w usłudze Google Workspace
- Rejestracja konta Google Workspace dla pracowników
- Zmiana języka w usługach Google Apps
- Regulamin korzystania z usługi Google Apps dla Szkół i Uczelni w Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach
- Spotkania Meet od A do Z
- Korzystanie z Google Meet w aplikacji Classroom
- Aktualizacja linków do spotkań Meet w Classroom.
- Nie mogę połączyć się do spotkania w Google Meet!
- Meet w przeglądarce Firefox
- Udostępnianie kamery oraz mikrofonu w Google Meet
- Dodawanie i udostępnianie materiałów dzięki usłudze Google Drive
- Udostępnianie materiałów w GoogleClassrom
- Pobieranie listy studentów i zapraszanie ich do zajęć w Classroom
- Jak pobrać oceny z zadań w clasroom?
EDUROAM
-
- Czym jest sieć eduroam?
- Konfiguracja sieci bezprzewodowej EDUROAM dla systemów Windows
- Konfiguracja sieci bezprzewodowej EDUROAM dla systemu macOS
- Konfiguracja sieci bezprzewodowej EDUROAM dla systemów Android
- Jak skonfigurować sieć eduroam dla systemu Linux – Ubuntu?
- Jak połączyć się z siecią eduroam na Windows XP?
- Gdzie jest dostępna sieć bezprzewodowa w UE?
- Z kim skontaktować się w sprawie sieci eduroam?
- Jak aktywować dostęp do sieci bezprzewodowej lub zmienić hasło?
mPRACOWNIK
POCZTA
-
- Jak ustawić automatyczną odpowiedź (autoresponder/vacation)?
- Rejestracja konta GoogleApps dla pracowników
- Dodanie nowej tożsamości
- Jak zalogować się pierwszy raz do poczty uczelnianej w usłudze GSuite?
- Obrona przed phishingiem
- Jak założyć konto e-mail na UE w Katowicach?
- Jak odzyskać hasło do mojego konta e-mail?
- Przewodnik i generator dwujęzycznej stopki e-mail
- Jak mogę samodzielnie zmienić swoje hasło?
- Jak ustawić przekierowanie poczty na moim koncie na inny adres e-mail?
- Jak ustawić podpis w programie pocztowym RoundCube oraz GoogleApps dla edukacji?
- Jak ustawić podpis w: Thunderbird, Windows Mail/Live, Outlook?
- Jak ustawić w RoundCube alias?
- Jak włączyć uwierzytelnianie SMTP?
- Jak zmienić domyślny port SMTP?
- Jaki serwer ustawić do odbierania i wysyłania poczty?
- Nie zdążyłem aktywować swojego konta na liście mailingowej. Jak mogę to zrobić?
- Chcę wysłać mailling do wszystkich studentów/pracowników. Jak to zrobić?
- Jak mogę dostosować filtrowanie spamu do swoich potrzeb?
MOODLE
-
- Jak założyć konto dostępu do platformy Moodle?
- Logowanie do platformy
- Egzaminy na platformie Moodle – dla studentów
- Egzaminy na platformie Moodle – dla nauczycieli
- Problemy z SEB
- Nie znam klucza dostępu do kursu!
- Zakładanie kursu
- Administracja kursem
- Jak utworzyć grupy na platformie moodle?
- Jak ustalić własną skalę ocen oraz ocenić prace?
- Archiwizacja testów na platformie moodle
BAZY BIBLIOTECZNE
WIRTUALNA UCZELNIA
OPROGRAMOWANIE DYDAKTYCZNE
INNE
-
- Jedna przeglądarka – jedno konto!
- Wsparcie dla konferencji organizowanych w CNTI
- Instrukcja czyszczenia przeglądarek internetowych
- Instrukcja włączenia trybu Incognito w przeglądarkach internetowych
- Elektroniczna Karta Pracownicza
- Jak sprawdzić podstawowe parametry komputera?
- TeamViewer – pomoc zdalna
- Miganie systemu Windows 10 na terminalach w budynku CNTI oraz salach 143A i 337A
- Jak korzystać z VPN?
- Korzystanie z VMWare Horizon
- Nagrywanie materiałów z komputera
- Microsoft Teams