Poniżej zostały zebrane wszystkie instrukcje, które pomogą nauczycielom pracować ze studentami na odległość.
Szybkie pytania i odpowiedzi – Google Classroom

W takim wypadku należy sprawdzić poprawność adresu mailowego przypisanego do studenta - adresy będą posiadać numer zaraz po nazwisku.

Poprawne zaproszenie studenta wygląda tak, że w liście rozwijanej pojawia się kolejno jego imię i nazwisko, a pod spodem przypisany do niego adres mailowy. Jeżeli w liście rozwijanej pojawia się dwa razy adres mailowy, oznacza to, że adres został wpisany błędnie lub nie istnieje. Jak można zauważyć, po poprawnym wpisaniu adresu studenta, awatar będzie posiadał pierwszą literę imienia lub ustawiony przez studenta obrazek. Po niepoprawnym wpisaniu, w awatarze pojawi się ikona użytkownika.
POPRAWNIE

NIEPOPRAWNIE

Po wysłaniu zaproszenia na wybraną pozycję z listy rozwijanej, powinno pojawić się Imię Nazwisko studenta (zaproszono). Jeżeli pojawia się adres mailowy (zaproszono), zaproszenie "zostało wysłane" błędnie.
POPRAWNIE

NIEPOPRAWNIE

Na obrazku poniżej zostało pokazane, gdzie zapisał się plik w Zajęciach nr 1 w Zadaniu pierwszym

Dopiero gdy student wybierze przycisk "Oddaj", właścicielem staje się prowadzący zajęcia.


Gdy student wybierze przycisk ODDAJ, nazwa właściciela zmieni się na "ja" - czyli nauczyciela.



W tym celu należy odszukać kopię dokumentu wybranego studenta, kliknąć na nią prawym przyciskiem myszy i wybrać opcję "Utwórz kopię". W tym momencie utworzy się kolejna kopia, lecz jej właścicielem jest nauczyciel.
Przykładowo - wysłany przez studenta plik z pozycji pulpitu, jako nowe zadanie, jest udostępniony na dysku google nauczyciela. Mimo, że to student jest właścicielem pliku, nauczyciel może bez problemów utworzyć kopię.
Po wejściu w folder z zadaniem, należy zaznaczyć wszystkie pliki (przytrzymać przycisk CTRL i zaznaczać każdy kolejny plik LUB wybrać kombinację klawiszy CTRL + A by zaznaczyć wszystkie, zaznaczone pliki będą podświetlone na niebiesko), kliknąć na nie prawym przyciskiem myszy i wybrać Utwórz kopię.
W dolnym lewym rogu powinna pojawić się informacja o tworzeniu kopii.




W tym celu należy odnaleźć wybrany folder do pobrania, kliknąć na niego prawym przyciskiem myszy i wybrać opcję Pobierz. W dolnym prawym rogu pojawi się informacja o Przygotowaniu do kompresowania. Oznacza to, że cały plik zostanie spakowany do archiwum czyli pliku z rozszerzeniem ZIP.
Taki plik zostanie automatycznie zapisany na urządzeniu.


W tym celu dobrym rozwiązaniem jest utworzenie na dysku google nowego folderu o nazwie "Archiwum zajęć" bądź takiej, która jasno będzie wyrażała iż są to zarchiwizowane zajęcia z classroom, oraz przesłania do niego wszystkich pobranych wcześniej plików. Instrukcja tworzenia nowych materiałów na dysku google została opisana tutaj.
- wpisując nazwę grupy lub cały adres mailowy, w której znajdują się studenci i wybierając ją z listy,
- wpisując adres mailowy studenta i wybierając go z listy,
- podać studentom kod dostępu do zajęć.
Jak można zauważyć, po poprawnym wpisaniu adresu grupy, awatar będzie posiadał pierwszą literę nazwy grupy. Po niepoprawnym wpisaniu, w awatarze pojawi się ikona użytkownika.
POPRAWNIE

Podczas wpisywania nazwy grupy w polu zapraszania do zajęć, pojawi się lista rozwijana, a w niej adres mailowy grupy jako nazwa oraz pod spodem ponownie adres mailowy. To oznacza, że nazwa grupy lub jej adres zostały wpisane niepoprawnie, Należy sprawdzić poprawność wpisywanej nazwy lub czy dana grupa istnieje.
NIEPOPRAWNIE

Dodatkowo, po poprawnym wysłaniu zaproszeń do grupy, powinna pojawić się lista zaproszonych studentów. W przeciwnym wypadku, pojawi się tylko adres grupy, do której "zostało wysłane" zaproszenie.
NIEPOPRAWNIE WYSŁANE ZAPROSZENIE DO GRUPY

- błędnie wprowadzony adres mailowy studenta (jak rozpoznać błędnie wysłane zaproszenia zostało opisane wyżej),
- prowadzący w ciągu 24h wysłał maksymalną liczbę zaproszeń do zajęć tj, 500 (Limity obowiązujące w Google Classroom)
Jeżeli błąd występuje, tylko prowadzący powinien kontaktować się z Centrum Informatycznym i zgłosić problem.
Następnym krokiem będzie pomoc zdalna przy zapraszaniu studentów lub zaproszenie wybranego administratora do zajęć jako NAUCZYCIELA. W innym wypadku, pracownicy CI nie będą mogli ingerować w zajęcia.
Dostęp do zajęć ma tylko i wyłącznie nauczyciel.
- +48 32257 7650,
- +48 32257 7685,
- +48 32257 7691,
lub wysłać wiadomość na adres adm.konta@uekat.pl.
Należy pamiętać, aby w wiadomości załączyć zrzuty ekranu, które powinny zawierać:
- informacje o zalogowanym koncie mailowym,
- błąd, który się pojawił razem z opisem,
- przykład wpisywanych danych, podczas których wyskakuje błąd (np. podczas zapraszania studenta).
Korzystanie z Google Meet w aplikacji Classroom
65-calowy interaktywny monitor dotykowy na salach dydaktycznych.
Aktualizacja linków do spotkań Meet w Classroom.
Spotkania Meet od A do Z (Aktualizacja)
Tworzenie projektów w Google Classroom z możliwością zatrzymania kopii prac.
Logowanie do platformy
Zakładanie kursu
Administracja kursem
Egzaminy na platformie Moodle
Jak utworzyć grupy na platformie moodle?
Jedna przeglądarka – jedno konto!
Gdzie szukać aplikacji usługi GSuite?
Logowanie do GSuite
Tworzenie zajęć w Google Classroom
Udostępnianie materiałów w GoogleClassrom
Pobieranie listy studentów do zajęć w Classroom – zapraszanie studentów do Classroom
Jak sprawdzić nazwę grupy dziekanatowej?
Pobieranie listy studentów do zajęć w Classroom
Udostępnianie kamery oraz mikrofonu w Google Meet
Jak pobrać oceny z zadań w clasroom?
Microsoft Teams
Tworzenie projektów w Google Classroom z możliwością zatrzymania kopii prac.
Zasady nazywania kursów w Classroom i sposoby na modyfikację nazw.
Krótkie filmy instruktażowe dotyczące pracy z Google Classroom
Tworzenie zajęć
Tworzenie zajęć w Google Classroom
Tworzenie zajęć w Classroom – wytyczne dla studentów
Tworzenie zajęć – dodanie kuratora kierunku
Tworzenie zajęć – ustawienia powiadomień oraz opcji zajęć
Proponowany układ prowadzenia zajęć
Tworzenie zajęć – ustalenie skali ocen – przykład
Tworzenie zajęć – zapraszanie studentów
Prowadzenie zajęć
Tworzenie zadania
Ocenianie prac studentów
Sposoby na korektę wystawionej oceny
Kalendarz i zajęcia online – przykład rozwiązania
Kopiowanie, usuwanie oraz archiwizacja zajęć