-
UWAGA! Logowanie do konta Microsoft NIE JEST WYMAGNE.
- W celu pobrania aplikacji, należy wejść do sklepu Microsoft lub otworzyć ten odnośnik, a następnie na nowo otwartej stronie, wcisnąć klawisz Pobierz.
UWAGA! Po wybraniu przycisku Pobierz, w przeglądarce może wyskoczyć informacja o otwarciu sklepu Microsoft Store. - Po zainstalowaniu aplikacji, zostanie wyświetlony komunikat informujący. Aplikację można uruchomić.
- Aplikację mPracownik należy wyszukać w menu start i uruchomić. Aby zarejestrować nowego użytkownika, należy rozwinąć opcje dodatkowe i wybrać Zarejestruj.
- Pojawi się formularz do wypełnienia. W odpowiednie pola należy wpisać:
Rejestracja nowego użytkownika - Swój uczelniany adres mailowy w domenie ue.katowice.pl wg schematu imie.nazwisko@ue.katowice.pl
- WŁASNE hasło do systemu mPracownik – podczas rejestracji wymagane jest powtórzenie hasła
- Ustawić adres serwera jako https://mpracownik.ue.katowice.pl
Wcisnąć klawisz Zarejestruj. Zostanie wysłana wiadomość z linkiem, który należy skopiować i wkleić w przeglądarce. Wyświetlony zostanie komunikat Użytkownik pomyślnie aktywowany.
- Po zalogowaniu do aplikacji, wyświetlone zostaną informacje dotyczące pracownika, między innymi dane o urlopach.
Aby pobrać dokumenty pracownicze, należy wybrać pole Dokumenty płacowe. Pośród dokumentów będzie widnieć zakładka PIT. - Po wybraniu zakładki PIT, należy potwierdzić odbiór deklaracji aby móc pobrać dokument. Do pobrania służy niebieski klawisz widniejący na dokumencie.
- Otwarte zostanie okno z dostępnymi opcjami eksportu dokumentu. Aby zapisać plik w formie pliku pdf, konieczne jest użycie dodatkowej aplikacji. W tym celu w otwartym oknie wybieramy opcję Pobierz aplikacje ze sklepu Store
- Po ponownym wybraniu przycisku Pobierz w dokumencie PIT, na liście dostępnych opcji pojawi się dodatkowa aplikacja – Schowek. Należy ją wybrać klikając lewym przyciskiem myszy.
Wybranie aplikacji Schowek w celu zapisania pliku PIT
W kolejnym oknie należy wybrać opcję Kopia. Aplikacji schowek nie należy zamykać! - W kolejnym kroku należy przejść do folderu, w którym ma zostać zapisana kopia dokumentu (np. Pulpit) – prawy klawisz myszy / Wklej. W wybranej lokalizacji zostanie zapisany plik pdf.
Wklejanie pliku ze schowka
Po poprawnym wklejeniu dokumentu do folderu, aplikację Schowek można zamknąć.
W aplikacji sklep pojawi się aplikacja mPracownik do pobrania.
UWAGA! Podczas otwierania aplikacji Microsoft Store, może wyświetlić się informacja o braku produktu. Sklep należy odświeżyć -instrukcja tutaj.
W sklepie powinna pokazać się aplikacja mPracownik. Po wybraniu przycisku Pobierz, aplikacja automatycznie się zainstaluje.

Wygląd aplikacji Microsoft Store może różnic się w zależności od wersji używanego systemu Windows.
REJESTRACJA NOWEGO UŻYTKOWNIKA
Uwaga! Nie wykonuj tych czynności jeśli korzystałeś/łaś już z aplikacji mPracownik!
UWAGA! Zalecane jest ODZNACZENIE opcji Zapamiętaj ustawienia, aby dane logowania nie zostały zapamiętane w aplikacji. Opcję tą należy wyłączyć przed każdym logowaniem w aplikacji.
UWAGA! Zmiana hasła jest możliwa tylko przez opcję Odzyskaj hasło!!



Należy w sklepie Microsoft odnaleźć aplikację Schowek i ją zainstalować.
Po wybraniu przycisku Pobierz, aplikacja automatycznie się zainstaluje.
