Tworzenie zajęć

Przed rozpoczęciem procesu dydaktycznego w Google Classroom, należy utworzyć zajęcia. Wszystkie wykłady, ćwiczenia, laboratoria i seminaria dla każdej grupy powinny zostać wprowadzone jako osobne zajęcia i nazwane według szablonu:

  • Wykłady

    • Nazwa: nazwa przedmiotu
    • Sekcja: skrót kierunku_rodzaj zajęć_tryb i poziom_rok akademicki_semestr
    • Przykład
      Nazwa: Makroekonomia
      Sekcja: E_w_SI_20/21_lato

      Utworzenie zajęć Wykład w Google Classroom
      Utworzenie zajęć Wykład w Google Classroom

  • Ćwiczenia i laboratoria

    • Nazwa: nazwa przedmiotu
    • Sekcja: skrót kierunku_rodzaj zajęć_grupa_tryb i poziom_rok akademicki_semestr
    • Przykład
      Nazwa: Makroekonomia
      Sekcja dla ćwiczeń: E_ćw_gc01_SI_20/21_lato
      Sekcja dla laboratorium: E_lab_gc01_SI_20/21_lato

      Utworzenie zajęć Ćwiczenia w Google Classroom
      Utworzenie zajęć Ćwiczenia w Google Classroom

      Utworzenie zajęć Laboratorium w Google Classroom
      Utworzenie zajęć Laboratorium w Google Classroom

  • Seminarium

    • Nazwa: nazwa przedmiotu
    • Sekcja: skrót kierunku_rodzaj zajęć_tryb i poziom_rok początkowy/rok kocowy_inicjały promotora
    • Przykład
      Nazwa: Seminarium magisterskie
      Sekcja: E_sem_SI_19/21_SS
      Przy czym wartość 19/21 oznacza, że seminarium rozpoczyna się w 2019, a kończy w 2021.

      Utworzenie zajęć Seminarium w Google Classroom
      Utworzenie zajęć Seminarium w Google Classroom

  • Wychowanie fizyczne

    • Nazwa: nazwa przedmiotu
    • Sekcja: grupa wf_Inicjał imienia.nazwiskoi nstruktora_rok akademicki_semestr
      Przykład
      Nazwa: Wychowanie fizyczne
      Sekcja: gf01_A.Kowal_20/21_lato
      (Do każdych zajęć należy dołączyć w roli nauczyciela koordynator.online@uekat.pl)
      Utworzenie zajęć Wychowanie Fizyczne w Google Classroom
      Utworzenie zajęć Wychowanie Fizyczne w Google Classroom

  • Lektoraty

    • Nazwa: nazwa przedmiotu
    • Sekcja: grupa jezykowa_Inicjał imienia.nazwisko lektora_rok akademicki_semestr
      Przykład
      Nazwa: Język angielski A1
      Sekcja: gj01_A.Kowal_20/21_lato
      Utworzenie zajęć Lektorat w Google Classroom
      Utworzenie zajęć Lektorat w Google Classroom

  • Zajęcia prowadzone po angielsku

    • Nazwa: Strategic Management
    • Sekcja dla wykładu: IB_l_SII_20/21_summer
    • Sekcja dla ćwiczeń: IB_cl_SII_20/21_summer
    • Sekcja dla seminarium: IB_sem_SS_SII_20/21_summer
    • gdzie cl – classes, l – lecture

  • Tryb i poziom należy wprowadzać wg schematu:

    • SI – stacjonarne pierwszego stopnia
    • SII – stacjonarne drugiego stopnia
    • NI – niestacjonarne pierwszego stopnia
    • NII – niestacjonarne drugiego stopnia
    • SIII – Szkoła Doktorska i studia doktoranckie

***
Uwaga!
Wyjątkowo w sytuacji gdy wykład i ćwiczenia/laboratoria prowadzone są dla jednej grupy przez tego samego prowadzącego, możliwe jest utworzenie jednych zajęć na platformie Google Classroom ze wskazaniem numery grupy, której zajęcia dotyczą, a z pominięciem identyfikacji rodzaju zajęć (wykładu/ćwiczeń/laboratoriów).
Na podstawie przykładów powyżej w sekcji powinny znaleźć się takie informacje: E_gc01_SI_20/21_lato


Modyfikacja nazw

Aby skorygować istniejące nazwy do wzoru powyżej, należy kliknąć w Ustawienia () oraz dokonać odpowiednich modyfikacji:

Opcja edycji danych w utworzonych zajęciach w google classroom
Opcja edycji danych w utworzonych zajęciach w google classroom

Edycja szczegółów zajęć
Edycja szczegółów zajęć


Niezbędne jest dodanie w każdych zajęciach, jako pierwszego zadania – wstępu/wprowadzenia dla studentów, czyli wytycznych zawierających informacje, w jaki sposób będzie przebiegało nauczanie,
w tym:

  • program zajęć,
  • efekty uczenia się,
  • literatura,
  • z jakich programów będą korzystać studenci,
  • jaka jest preferowana forma kontaktu
  • informację na temat zaliczenia/egzaminu.

Informacje te można dodać np. w formie opisu, pliku PDF lub innego dokumentu.

Następnie do każdych zajęć w sekcji Nauczyciel należy dodać adres e-mail przypisany do kierunku. Lista adresów e-mail właściwych dla prowadzonych przez Państwa zajęć na poszczególnych kierunkach dostępna jest tutaj.

Zapraszanie uczestników do zajęć
Zapraszanie uczestników do zajęć

Zapraszanie nauczycieli do zajęć w classroom
Zapraszanie nauczycieli do zajęć w classroom

Ostatnim krokiem jest zaproszenie studentów (grupy/grup) do udziału w zajęciach. Dodanie numeru grupy z dopiskiem @edu.uekat.pl (np. DKS_K-ce_20_z_SI_gc02@edu.uekat.pl) spowoduje automatyczne zaproszenie wszystkich studentów z danej grupy do udziału w zajęciach).
Nazwa grupy (w przypadku pojedynczej grupy ćwiczeniowej) dostępna jest w planie zajęć, natomiast wszystkie adresy grup przypisane do każdych zajęć dostępne są w przygotowanym wykazie (kolumna I).

Zapraszanie studentów do zajęć w classroom
Zapraszanie studentów do zajęć w classroom

Lista utworzonych grup jest też dostępna pod tym adresem.
Dla poprawnego działania konieczne jest wpisanie całego adresu mailowego i wybranie go z listy.
W adresie zapraszanej grupy nie należy dopisywać specjalności! Nazwa grupy zawsze powinna się kończyć “_gcXY@edu.uekat.pl”.