Platforma Moodle została zaktualizowana do nowszej wersji. Dzięki temu, dostępna jest wbudowana konfiguracja bezpiecznej przeglądarki SEB.
(Logowanie do platformy)
(Zakładanie kursu)
(Administracja kursem)
Włączenie opcji samodzielnego zapisu
WAŻNE! Aby student mógł zapisać się samodzielnie, należy włączyć odpowiednią opcję w metodach zapisu.
Po wybraniu odpowiedniego kursu, w menu z lewej strony należy wybrać zakładkę Uczestnicy, a następnie z prawej strony nazwy zakładki ikonę koła zębatego/Metody zapisów.
W tabelce z prawej strony nazwy opcji Zapisywanie samodzielne (student) należy włączyć jej widoczność. Bez odznaczenia tej ikony, studenci nie będą mogli dołączyć do kursu!
Jeśli metoda samodzielnego zapisywania się nie istnieje, można utworzyć nową.
– ustawienia metody zapisów
– widoczność metody zapisów
Ustawienie hasła do kursu zależy od prowadzącego. Aby to uczynić, należy wybrać ikonę ustawień i w polu Klucz dostępu wpisać hasło.
Dodanie i edycja aktywności TEST(QUIZ) dla egzaminów
Włączając tryb edycji w danym kursie (Administracja kursem), należy w danym temacie wybrać przycisk Dodaj aktywność lub zasób, a następnie aktywność Test(Quiz).
Należy wypełnić odpowiednie pola, poniżej opisane zostały rekomendowane opcje.
Konfiguracja bezpiecznej przeglądarki SEB dla egzaminów
UWAGA! WYMAGANA JEST NAJNOWSZA WERSJA PRZEGLĄDARKI SEB – DO POBRANIA TUTAJ!
Przeglądarka SEB jest przeznaczona dla zasobu “Test(quiz)”.
Po utworzeniu testu, w ustawieniach pojawi się nowa opcja “SAFE EXAM BROWSER“.
Po rozwinięciu opcji, należy skonfigurować przeglądarkę wg własnego uznania.
Poniżej przykładowa konfiguracja przeglądarki
Należy pamiętać również o innych opcjach, które są przez nas rekomendowane, np.
Czas rozpoczęcia, zakończenia oraz trwania testu – studenci będą mieli możliwość wypełnienia testu między godziną rozpoczęcia, a zakończenia, jednak czas na jego wypełnienie będzie ograniczony. Jeśli student z różnych powodów nie zdąży zapisać swoich odpowiedzi, jego podejście do testu zostanie zapisane automatycznie w momencie wybicia godziny zakończenia testu.
Kliknij w obrazek by powiększyć
Ilość dostępnych podejść – zalecamy jedno podejście do testu
Sekwencyjny układ pytań w teście – student nie będzie mógł przeskakiwać między pytaniami w teście np. nie będzie mógł wrócić do pytania, na które odpowiedzi nie udzielił.
Opcje przeglądu – czyli co student zobaczy po swoim podejściu, po zakończeniu podejścia i wysłaniu odpowiedzi oraz po zamknięciu dostępu do testu.
Kliknij w obrazek by powiększyć
Przydatną opcją jest włączenie przycisku do pobrania przeglądarki SEB. Umożliwi to pobranie pliku instalacyjnego bez konieczności wyszukiwania, tuż przed nadchodzącym egzaminem.
Jak to wygląda w praktyce?
- Student loguje się do platformy moodle, korzystając z wybranej przez siebie przeglądarki.
- Włącza test umieszczony w kursie, a następnie wybiera jedną z podanych opcji:
- Pobierz przeglądarkę SEB – umożliwia włączenie strony z dostępnym plikiem instalacyjnym do pobrania
- Włącz przeglądarkę SEB – jeśli jest zainstalowana najnowsza wersja, przeglądarka zostanie automatycznie włączona
- Pobierz konfigurację – po pobraniu pliku “config.seb”, należy go włączyć by otworzyć przeglądarkę SEB
- Student ponownie loguje się do platformy moodle, tym razem w bezpiecznej przeglądarce, wybierając przycisk “Zaloguj z Google|uekat.pl”, a następnie wpisując dane logowania do poczty uczelnianej w domenie edu.uekat.pl
- Po zalogowaniu zostanie przeniesiony na stronę z przyciskiem “Spróbuj teraz rozwiązać ten test” – strona ta nie zawiera żadnych odnośników poza przyciskiem do rozpoczęcia testu.
UWAGA! Włączenie bezpiecznej przeglądarki nie uniemożliwia korzystanie z przeglądarki, na której SEB została włączona np. w przypadku spotkania MEET.
Wszystkie inne opcje, które uniemożliwiały przełączanie się między oknami bądź korzystanie z maszyny wirtualnej, zostały zachowane.