Safe Exam Browser – rozwiązanie problemów

UWAGA! Wymagana wersja przeglądarki SEB 2.4, którą należy pobrać z zasobów uczelnianych!

Instalator dla systemów Windows
Instalator dla systemów MacOS
Pliki konfiguracyjne dla systemów Windows i MacOS
Hasło dostępu do przeglądarki: ue2020


Kaspersky – dodanie SEB do wyjątków – po dodaniu do wyjątków należy odinstalować i zainstalować przeglądarkę SEB ponownie.


  • 1. Błąd

  • Użytkownik ma włączone analizowanie ruchu po HTTPS umożliwiające filtrowanie bezpiecznych połączeń (oprogramowanie antywirusowe lub AdGuard i inne tego typu aplikacje).
    Należy zapoznać się z listą kompatybilnych programów antywirusowych z przeglądarką SEB (proszę zapoznać się również z wersją oprogramowania – nie tylko z nazwą).

    Można tymczasowo wyłączyć program antywirusowy i ponownie włączyć przeglądarkę SEB poprzez plik konfiguracyjny.


  • 2. SEB installation is corrupted

  • Jeżeli po kliknięciu OK można kontynuować pracę, należy przeglądarkę odinstalować i zainstalować ponownie – koniecznie sprawdzić czy wszystkie pliki zostały usunięte oraz wyłączyć analizator ruchu HTTPS w programie BITDEFENDER lub ESET.
    Jeżeli SEB nie działa po kliknięciu OK, należy sprawdzić logi:

    1. SebClient.log

      %APPDATA%\SafeExamBrowser\SebClient.log

      lub

      C:\Użytkownicy\nazwa_użytkownika\AppData\Roaming\SafeExamBrowser\SebClient.log


    2. seb.log

      %APPDATA%\SafeExamBrowser\seb.log

      lub

      C:\Użytkownicy\nazwa_użytkownika\AppData\Roaming\SafeExamBrowser\seb.log


    3. SEB Windows Service – sebwindowsservice.log

      %INSTALLDIR%\SafeExamBrowser\SebWindowsServiceWCF\sebwindowsservice.log

      lub

      C:\Pliki programów (x86)\SafeExamBrowser\SebWindowsServiceWCF\sebwindowsservice.log


  • 3. Microsoft .NET Framework

  • 1. Otwórz Zarządzanie komputerem (kliknij prawym przyciskiem myszy na Start systemu Windows),
    2. Wybierz Usługi i aplikacje (w panelu po lewej stronie),
    3. Kliknij prawym przyciskiem myszy na Sterowanie usługą WMI i wybierz Właściwości,
    4. W zakładce Ogólne powinny pojawić się komunikaty o błędach,
    5. Przejdź do zakładki Kopia zapasowa/przywracanie i wybierz opcję ręcznego przywrócenia,
    6. Wybierz plik o nazwie Corrupt.rec znaleziony w C:\Windows\System32\wbem\Repository,
    7. Poczekaj na ponowne uruchomienie usługi,
    8. Uruchom MIK6.


  • 4. Brak przycisku “Spróbuj teraz rozwiązać ten test”
  • Student używa złej wersji przeglądarki SEB (3.0 oparta na silniku Chrome), poprawna wersja 2.4 oparta na silniku Mozilla Firefox.

    Student nie otwiera przeglądarki przez plik konfiguracyjny.


Jeśli problemy nadal występują, CNTI udostępnia stanowiska komputerowe na czas egzaminu. Aby móc skorzystać ze stanowiska, proszę kontaktować się z prowadzącym dane zajęcia.