Jak włączyć uwierzytelnianie SMTP?



Dostosowanie programów pocztowych do włączenia uwierzytelniania na pocztę wychodzącą (SMTP)

    serwer poczty przychodzącej (POP3): pop.ue.katowice.pl
    serwer poczty przychodzącej (IMAP): imap.ue.katowice.pl
    serwer poczty wychodzącej (SMTP): smtp.ue.katowice.pl

W przypadku wybrania połączenia szyfrowanego, nazwy serwerów pozostają takie same. Ten typ połączenia jest zalecany.

MS Outlook/Express

Odradzamy używania MS Outlook Express, ponieważ jest przestarzałym oprogramowaniem.

    Z menu “Narzędzia/Konta…” wybrać swoje konto i kliknąć “Właściwości” a później zakładkę “Serwery”
    Zaznaczyć “Serwer wymaga uwierzytelnienia” – można również ustawić nazwę użytkownika i hasło klikając przycisk “Ustawienia”
    Ewentualnie można jeszcze wybrać zakładkę Zaawansowane” i zaznaczyć opcję “Ten serwer wymaga…” (pod okienkiem “Poczta wychodząca (SMTP)”) – transmisja poczty będzie wtedy szyfrowana.
    Potwierdzić nowe ustawienia “OK”

Wymagana jest zmiana domyślnego portu poczty wychodzącej (SMTP) z 25 na 587.


Thunderbird:

    Z menu: “Narzędzia/Konfiguracja kont” należy wybrać “Serwer poczty wychodzącej (SMTP)”
    Kliknąć przycisk “Edytuj”
    Zaznaczyć “Używaj identyfikatora użytkownika oraz hasła” i wpisać swój login w pole “Użytkownik”
    Ewentualnie można zaznaczyć “Używaj połączenia szyfrowanego” opcję “TLS” – transmisja poczty będzie wtedy szyfrowana
    Potwierdzić nowe ustawienia “OK”

Wymagana jest zmiana domyślnego portu poczty wychodzącej (SMTP) z 25 na 587.

Uwaga!
W przypadku wybrania połączenia szyfrowanego, nazwy serwerów pozostają takie same. Ten typ połączenia jest zalecany.